Josefina Simpele Suomalainen luonto

Joululahjarahat luonnolle

Kun ilmastoraportti 2018 julkaistiin, huolestuin kunnolla elinympäristömme tilasta. Joulu on miulle tärkeä juhla, mutta koen sen myös todella materialistisena juhlana. Mitä jos tänä vuonna laitettaisiinkin lahjarahat tavaroiden sijaan tekemään jotain hyvää? Tilanne on kriittinen. Selkärankaisten villieläinten määrä on romahtanut keskimäärin 60 prosentilla reilun 40 vuoden aikana. Suurin syy siihen on se, että me ihmiset olemme ajattelemattomuuttamme tai ahneuttamme vieneet niiltä elintilan. Käynnissä on ennennäkemätön ihmisen aiheuttama sukupuuttoaalto, joka uhkaa myös taloutta, ruoantuotantoa ja ihmisten terveyttä. Nyt tarvitaan selkärankaa pelastaa luonnon monimuotoisuus! Yhdessä se on mahdollista! Tänä jouluna aion lahjoittaa omat joulukortti ja lahjarahat hyväntekeväisyyteen tekemään hyviä asioita luonnon puolesta ja osaltani vähentämään kulutusta. Ethän siis pahoita mieltäsi kun tänä vuonna ei korttia tai lahjaa kuulu, tärkeintähän joulussa on kuitenkin kauniit teot ja ajatukset. En odota myöskään kortteja tai lahjoja itselleni, rehellisesti ei tarvita mitään materiaa enempää. Jos tahdot jotenkin muistaa, anna pieni panos keräykseen ❤️

16.11.2018 31.12.2018

Josefina