🌿  A N N I   2 7  🌿
Anni Minkkinen Tampere Suomalainen luonto

🌿 A N N I 2 7 🌿

Suomalainen luonto on ollut aina minulle hyvin rakas. Olen kasvanut maalla metsien ja peltojen keskellä, ja edelleen luonto on minulle tärkeä turvapaikka ja voimavara kiireisen nykymaailman pyörityksessä. Yleensä olen saanut viettää syntymäpäiväni kauniin kirpeässä tammikuun pakkassäässä, hiljalleen leijailevien lumihiutaleiden pyörteessä korkeiden luminietosten ympäröimänä. Kuitenkin viime vuodet ovat olleet aina vain vähälumisempia ja se on surettanut minunlaistani talven lasta suuresti, mutta myös tuonut suurta harmia monille Suomen luonnon eläimille. Esimerkiksi siilien talvihorrostaminen on vaikeutunut leudon talven takia ja kanta on romahtanut. Myös saimaannorpan pesiminen on vaikeutunut jäiden käydessä vähiin keväisin. Puhumattakaan pohjoisen lajeista, esimerkisi naalista, jonka elintilat pienenevät ja siirtyvät kohti pohjoisempaa vuosi vuodelta. Minulle onkin hyvin tärkeää, että pystyisimme suojelemaan kaunista luontoamme ja saisimme jatkossakin nauttia puhtaasta, terveestä ja monimuotoisesta Suomen luonnosta. Toivon, että mahdollisimman moni ystävistäni ja tuttavistani ilahduttaisi minua syntymäpäivänäni lahjoittamalla rahaa Suomen kauniin luonnon suojeluun. Se on pieni summa sinulle, mutta suuri apu meidän ainutlaatuiselle luonnolle. Kiitos kaikille keräykseen osallistuville, teette tärkeän teon. <3

28.12.2017 27.1.2018

🌿  A N N I   2 7  🌿