Onni Matilainen Tampere Sademetsät

Saimin ja Onnin joululahjatoive 2018

Kysyin tyttöystävältäni, että mitä tämä haluaisi joululahjaksi. Hän vastasi toisaalta hyvin vaatimattomasti, että elähän nyt mitään suurta ainakaan mutta tokaisi kuitenkin heti perään, että jotain mikä tekee hänet onnelliseksi... Noh, toivomus oli kuitenkin yllättävänkin rakentava ja muistin aiemmista lahja-ideoistani, että annan Saimille lahjoituksen johonkin tämän keskeisiä arvoja ajavaan järjestöön. Valitsin WWF:n ja sademetsät, koska ilmaston lämpeneminen ja erityisesti sademetsien uhanalaisuus ovat ahdistavankin ajankohtaisia juuri nyt. Muistutan nimittäin, että hakattuaan sademetsiä ei voi oikein palauttaakaan! Sademetsissä elää pinta-alastaan huolimatta valta-osa maailman eliöistä ja tämän takia luonnon monimuotoisuus on suunnattoman riippuvainen sademetsien kohtalosta. Ja kun kerran noin perustellusti valitsin itse aiheen niin lähdenpä samantien itse tempaukseen mukaan. Tänä vuonna voit siis kätevästi antaa meille tätä kautta yhteisen joululahjan! Jos keräys ylittää 500 euroa, teemme ensi kesänä vähintään 200 kilometrin pyöräreissun! P.S. en tiedä sopiiko suklaarasia välttämättä lahjoituksen kylkeen

20.11.2018 25.12.2018

Onni Matilainen