Savva Erkki Peuhkuri Uusi-Valamo Sademetsät

Rainforest birthday

Suomeksi, in english, på svenska: Auta minua auttamaan metsää! Sitä ei voi sanoa tarpeeksi monta kertaa. Meidän täytyy hengittää! Sademetsä, planeettamme suurin keuhko, tarvitsee apua selviytyäkseen. Anna minulle raitista ilmaa minun syntymäpäiväkseni, jotta sinun ja minun ei tarvitse pidätellä hengitystä. Sademetsä tuottaa tuoretta happea hiilidioksidista, jota me hengitämme ulos. Olen hengittänyt jo 4(0 vuotta, en voi lopettaa nyt. Luultavasti ei kukaan muukaan. WWF:llä on keräys, joka menee sademetsän avuksi. Olkaamme mukana säilyttämässä sademetsää, täynnä touhua ja vilskettä, orkideoita ja jättiläispuita, delfiinejä ja lintuja. Jokainen sukupuuttoon kuoleva eläin- tai kasvilaji on valtava tappio planeetallemme, ainoalle kodillemme. Help me to help the forest! It can not be said too many times. We need to breathe! The rainforest, the planet's largest lung, need help to survive. Give me fresh air to my birthday, so you and I do not need to start holding our breath. The rainforest produces fresh oxygen of the carbon dioxide we exhale. I have breathed for 40 years, I can not stop now. You probably can not either. WWF has a collection that's meant to help the rainforest. Let us preserve our rainforest filled with hustle and bustle, orchids and giant trees, dolphins and birds. Each extinct animal or species of plant is an enormous loss for our planet, our only home. Hjälp mig att hjälpa skogen! Det kan inte sägas tillräckligt många gånger. Vi behöver andas!!! Regnskogen, vår planets största lunga, behöver hjälp med att överleva. Ge mig frisk luft som gåva till min födelsedag, så att du och jag slipper börja hålla andan. Regnskogen tillverkar nytt syre av den koldioxid vi andas ut. Jag har andats i 40 år, jag kan inte sluta nu. Det kan nog inte du heller. WWF har en insamling som går till hjälp för regnskogen. Låt oss bevara vår regnskog fylld av liv och rörelse, orkidéer och jätteträd, delfiner och fåglar. Varje utrotat djur eller växtart är en jätteförlust för vår planet, vårt enda hem.

26.6.2014 26.8.2016

Savva Erkki Peuhkuri