Sanna Saastamoinen Haapavesi Jääkarhu

Lahjoita ja auta jääkarhuja!

Sydämeni särkyi tänään. Näin iltalehden sivuilla videon jääkarhusta, joka oli pelkkää luuta ja nahkaa. Karhu yritti viimeisillä voimillaan etsiä ruokaa inuiittikalastajien ruostuneesta roskiksesta ilman tulosta. Eläin ei ollut vanha, mutta kuoli nälkään muutaman tunnin kuluttua videon kuvauksesta. Ilmasto lämpenee Suomen lisäksi myös muualla pohjoisessa. Lämpötilan noustessa jäätikkö sulaa, eivätkä jääkarhut pääse metsästämään, lisääntymään eikä levähtämään. Vetoan kaikkiin teihin, jotka näkevät viestini: autetaan yhdessä jääkarhuja! WWF työskentelee jääkarhujen tulevaisuuden puolesta mm: seuraamalla jääkarhuja satelliittipantojen avulla ja hankimalla näin suojelulle arvokasta tietoa niiden elämästä. ehkäisemällä ilmastonmuutosta monipuolisen ilmastotyön kautta suojelemalla jääkarhun elinympäristöjä, arktisia alueita: wwf:n aloitteesta on mm. perustettu kolme kansallispuistoa arktisille alueille kannustamalla ja vaatimalla arktisen alueen valtioita suojelemaan jääkarhuja ja niiden elinympäristöä sekä selvitämällä ympäristömyrkkyjen vaikutusta jääkarhuihin. Lahjoita minun keräyssivujen kautta jos jääkarhujen kohtalo huolestuttaa sinuakin ja anna eettinen joululahja! - Sanna

11.12.2017 11.12.2018

Sanna Saastamoinen