Katja Varis Helsinki Ilmasto

Lahjoitus tulevaisuuteen

Valmistumiseni johdosta halusin perinteisten lahjojen sijasta perustaa keräyksen. Ilmastonmuutoksen torjuminen on lähellä sydäntäni ja siksi haluan haastaa ihmisiä mukaan tähän luonnonsuojelutyöhön. Se on satsaus myös kaikkien lasten tulevaisuuteen. Jotain pientä voi aina tehdä luonnon hyväksi, vaikka ei usein teekään. <3 "Ilmasto Ilmastonmuutos on vakava globaali uhka. Sen seurauksia ovat äärimmäiset sääilmiöt, lajien sukupuutot, luontotyyppien tuhoutuminen ja jäätiköiden sulaminen. Ilmastonmuutoksen hillitsemistä ei voi siirtää huomiseen. Auta meitä kääntämään nykyinen kehitys ja aloita oman keräyksesi ilmaston puolesta jo tänään. Ilmastotyön tavoite: WWF:n ilmastotyön tärkein tavoite on rajoittaa ilmaston lämpeneminen alle 1,5 asteeseen. Tavoitteen saavuttamiseksi globaalien kasvihuonekaasupäästöjen kasvu täytyy saada pysähtymään mahdollisimman pian ja kääntymään jyrkkään laskuun sen jälkeen. Mitä tuellasi saadaan aikaan? -vaikuttaminen ilmastonmuutoksen hillitsemiseen niin neuvottelupöydissä kuin kentällä -fossiilisten polttoaineiden korvaamisen edistäminen kestävästi tuotetulla uusiutuvalla energialla ja energiansäästöratkaisut -poliittinen työ, jolla vaikutamme suomalaiseen, eurooppalaiseen ja kansainväliseen lainsäädäntöön -yritysyhteistyö -ilmastonmuutokseen sopeuttava työ, esim. lajien suojelussa kenttähankkeet, raportit, selvitykset -ihmisten kulutustapoihin vaikuttaminen esim. tiedottamalla ruuan ympäristövaikutuksista"

28.4.2018 28.5.2018

Katja Varis