Kukka-Maaria Kosonen 00940 Helsinki Ilmasto

Ilmastonmuutoksen puolesta

Olemme 15 vuotiaita kohta peruskoulun päättäviä nuoria (Milla, Kukka-Maaria ja Ida). Koulussamme on jonkin verran keskusteltu ilmastonmuutoksesta ja sen vaaroista. Mielestämme meidän ihmisten ei pidä ainoastaan puhua vaan vaikuttaa, sillä ilmastonmuutos on vakava asia ja haluamme säilyttää maapallomme. Meissä nuorissa on tulevaisuus, ja jossain vaiheessa meidänkin on aika ryhtyä toimeen. Sen aika on nyt! Jokaisen apua tarvitaan, jokaista euroa tarvitaan. Minkäänlainen apu ei ole mitätön tai "liian pieni". Ilmastonmuutoksen hidastaminen tottakai vaatii ihmiskunnalta tapojen muuttamista. Mutta niiden ei välttämättä tarvitse olla radikaaleja. Kierrättämällä ja vettä säästämällä saavuttaa jo paljon. Muutama euro keräykseen/ muuhun hyväntekeväisyyteen on jo askel parempaan. Sinä voit olla juuri se henkilö, joka saa muutoksen aikaan. Me kaikki voimme yhdessä saada muutoksen aikaan. Ja vaikka emme onnistuisi ratkaisemaan tätä vakavaa globaalista ongelmaa, pääasia on että yrittää. Me KAIKKI menetämme elinpaikkamme, jos emme yritä pelastaa sitä.

2.12.2015 30.6.2016

Kukka-Maaria Kosonen