Karhu suolla © Wild Wonders of Europe/ Staffan Widstrand / WWF

Suomalainen luonto

{{ collected_gift_amount_formatted }} kerätty

Perusta keräys suomalaisen luonnon hyväksi

Yli 800 Suomen metsissä elävistä lajeista ja lähes 80 prosenttia metsätyypeistä on uhanalaisia metsien voimakkaan käytön sekä suojelualueiden vähäisyyden vuoksi. Salametsästys uhkaa erittäin uhanalaisten suurpetojen, kuten suden ja ahman tulevaisuutta. Aloittamalla oman keräyksesi olet mukana turvaamassa suomalaisen luonnon monimuotoisuutta.

Suomalaisen luonnon suojelun tavoite

Tavoitteemme on suomalaisen luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen sekä uhanalaisten lajien ja niiden ainutlaatuisten elinympäristöjen suojelu.

Mitä tuellasi saadaan aikaan?

Tuellasi mahdollistamme uhanalaisten lajien, kuten valkoselkätikan ja suurpetojen suojelun. Teemme myös poliittista vaikuttamistyötä suurpetojen suojelemiseksi. Lisäksi toteutamme metsäperinneympäristöjen kunnostamista talkootyönä, vaikutamme päättäjiin mm. suojelualueiden lisäämiseksi sekä teemme yhteistyötä metsäalan toimijoiden kanssa vastuullisen metsänhoidon kehittämiseksi. Teemme myös vapaaehtoista metsien suojelua WWF:n Perintömetsä-ohjelman kautta.

Keräykset

Valokuvien tekijäoikeudet