WWF Suomi Helsinki WWF Yleiskeräys

100 liekkiä Nepaliin

Katso video siitä, miten biokaasu ratkaisee kerralla monta ongelmaa. Kiitos kaikille keräykseen osallistuneille! Tavoitteemme tuli täyteen ja pystymme nyt hankkimaan sata uutta biokaasuyksikköä Madin alueen kylään Nepaliin. WWF:n hankkeessa ruuanvalmistuksessa käytetty polttopuu korvataan itsetuotetulla biokaasulla. Biokaasu ratkaisee kerralla monta ongelmaa: metsiä säästämällä suojelemme eläimiä, hillitsemme ilmastonmuutosta ja tuotamme hyvinvointia kyläläisille! Madin alueen kylä sijaitsee aivan Chitwanin arvokkaan kansallispuiston eteläpuolella, tiikereiden ja sarvikuonojen kotimetsien naapurissa. Kodeissa valmistetaan ruokaa avotulella, ja metsät vähenevät joka aterialla. Biokaasulla voimme korvata kokonaan polttopuun ruuanlaitossa. Yksi biokaasuyksikkö yhden perheen käytössä säästää 5000 kg polttopuuta vuodessa. Mitä rahalla saamme? - Yhden biokaasuyksikön hinta on 500 €. Se sisältää ulkohuussin, saostuskaivon, biokaasutekniikan sekä keittimen. - 100 biokaasuyksikköä 100 kotitalouteen maksaa 50 000 €. Tämän kampanjan tavoitteena oli kerätä siitä 7500 € (15 %) eli WWF:n omavastuuosuus. - Suomen ulkoministeriö maksaa 85 % hankkeen kustannuksista, koska WWF Suomi on UM:n kumppanuusjärjestö. Seuraamme biokaasuyksiköiden rakentamista WWF Suomen sosiaalisen median tileillä ja tukijoille lähetettävässä WWF-lehdessä. Seuraa meitä Twitterissä, Facebookissa ja Instagramissa tai liity WWF-kummiksi, ja saat lisätietoa hankkeen etenemisestä kevään 2016 aikana. Yläreunan kuva: Akash Shrestha / WWF

19.5.2015 31.12.2015

WWF Suomi