Urpo Roti Helsinki Itämeri

UPI-60

Itämeren ja Suomenlahden öljynkuljetukset kasvavat jatkuvasti ja ja samoin riski onnettomuuksille. Vaikka meren hyvinvointi onkin parantunut viime vuosien aikana, vesien puhtaus on vielä kaukana siitä, mitä se oli esim. lapsuuteni aikana 50-60- luvulla, jolloin Suomenlahdenkin vesi oli nykyruskehtavan värin sijasta sinistä. Meren hyvinvoinnista kertoi se, että pohjat kasvoivat rakkolevää. Iso öljyonnettomuus tapahduttuaan tulee tuhoamaan luontoa enemmän kuin ehkä uskommekaan. Emme edes voi kuvitella, mitä kaikkea se voi aiheuttaa rannoille, rantojen kasveille, linnuille, kaloille, meren pohjalle ja muulle luonnolle - viimekädessä meillekin. Siksi pyydänkin, että ohjaatte merkkipäivälahjaani tai kukkiin varaamanne rahasumman WWF:n Itämeri- projektille. Lahjoittamanne rahat tullaan käyttämään ennakoivaan öljyntorjuntaan vapaaehtoisten öljyntorjuntajoukkojen kouluttamiseksi ja vapaaehtoisten tarvitsemien keräyskaluston ja henkilökohtaisten suojavarusteiden hankkimiseksi. Kiitän osallistumisestasi projektiin jo etukäteen. Keräys on avoin, WWF:n avustustlille saa tehdä lahjoituksen kuka tahansa, nimellään tai anonyymisti. Upi

27.5.2013 30.6.2013

Urpo Roti