Noora Nokka Käyhkö 00100 Ilmasto

NOKKA 30: Syntymäpäiväkeräys

Ilmaston lämpeneminen ihmisen toiminnan seurauksena on yksi suurimmista maailmanlaajuisista kriiseistämme. Se vaikuttaa jo nyt kielteisesti ihmisiin ja luontoon ympäri maailmaa, myös meillä Suomessa. Sinä voit hillitä ilmastonmuutosta helposti omassa arjessasi. Ilmastoystävällisyys ei ole lainkaan vaikeaa ja on useasti myös taloudellisesti järkevää. Koska suurin osa ilmastovaikutuksistamme syntyy energiasta, ruoasta ja liikkumisesta, ovat myös ratkaisut niissä. Kiinnostuneet saavat lisätietoa esimerkiksi täällä, kohdassa "arjen ratkaisut": https://wwf.fi/uhat/ilmastonmuutos/ Voit myös auttaa tukemalla WWF:n ilmastotyötä osallistumalla tähän perustamaani keräyskampanjaan. WWF tekee mm. seuraavia asioita ilmastomme hyväksi: - vaikuttaa ratkaisulähtöisesti poliittiseen päätöksentekoon. WWF-asiantuntijat ovat mukana myös kansainvälisten ilmastosopimusten valmistelussa sekä valvovat niiden toteuttamista eri valtioissa. - edistää uusiutuvaa energiaa EU:ssa, valtioissa sekä kaupungeissa, yrityksissä ja kodeissa. - kehittää käytännön ratkaisuja uusiutuvan energian ja energiatehokkuuden lisäämiseksi myös yhdessä yritysten kanssa. - edistää ilmastonmuutosta hillitsevää sijoittamista työskentelemällä yhteistyössä tutkijoiden ja finanssialan toimijoiden kanssa. - työskentelee arktisella alueella sekä lajien että elinympäristöjen säilyttämiseksi. - julkaisee tutkimustietoa ilmastonmuutoksesta ja sen ratkaisuista. - lisää ympäristökasvatuksella ihmisten tietoisuutta ja halua ottaa vastuuta ja tehdä ilmaston kannalta hyviä valintoja. Valintojen avuksi WWF on tehnyt esimerkiksi Ruokaoppaan (https://wwf.fi/ruokaopas/) ja Lihaoppaan (https://wwf.fi/lihaopas/). Siispä kiitos, mikäli osallistut 30-vuotissyntymäpäivieni kunniaksi WWF:n ilmastotyötä tukevaan keräyskampanjaani millä tahansa lahjoitussummalla. <3:lla, Nokka

29.1.2018 31.3.2018

Noora Nokka Käyhkö