Jenni Antinaho 68500 Ilmasto

2000 km, 10 vk. Pohjolan luonnon puolesta (vaellusosuus)

Luonto esittää elämässäni todella isoa roolia ja vietänkin siellä aikaa päivittäin. Olen kuitenkin huolestunut siitä, mitä luonnollemme on viimeisten vuosikymmenien aikana tapahtunut: luonnon monimuotoisuus köyhtyy, uhanalaisten lajien määrä kasvaa, jäätiköt sulavat ja talvet eivät ole enää niitä lapsuuteni talvia, mihin olen tottunut. Valitettavasti me ihmiset kulutamme luontoa enemmän, kuin se kykenee kestämään. Toivoisin, että voisimme jättää tuleville sukupolville samanlaisen monimuotoisen ja hienon luonnon, kuin mistä itse olen päässyt nauttimaan. Toivoisin, että kun Suomi täyttää 100 vuoden päästä 200 vuotta, voisi tuon ajan sukupolvi katsoa taakseen ja olla ylpeä siitä, mitä meidän sukupolvemme on tehnyt luontomme säilymisen hyväksi. Halusin tehdä konkreettisesti jotain luontomme hyväksi ja tämän myötä syntyi projektini ”2000 km, 10 vk. Pohjolan luonnon puolesta”. Homman nimi on seuraava: Minä vaellan ja melon kesän 2017 aikana 2000 kilometriä, 10 viikon aikana ja välitän sosiaalisen median kautta kuvia ja tunnelmia reissusta ja tästä meidän käsittämättömän hienosta Pohjolan luonnostamme. Sinun toivon lahjoittavan 1 sentin per kulkemani kilometri luonnon hyväksi tai sopivaksi katsomasi summan. Yritykset haastan lahjoittamaan 10 senttiä per kulkemani kilometri. Vaelluksen kilometreillä kerään varoja ilmastonmuutoksen torjumiseen ja melontaosuudella Itämeren suojeluun. Vaellusosuuteni alustava arvio matkasta on 650 kilometriä. Vaellukseni kulkee Norjan Vardöstä Kilpisjärvelle. Voit lukea enemmän projektistani täältä: https://polku.org/2016/12/18/pohjolan-luonnon-puolesta-on-the-behalf-of-nordic-environment-prologi/ Projektini kulkua voit seurata facebookin ja instagramin kautta. Tässä linkit niihin: https://www.facebook.com/OutdoorLifeAboveTheArcticCircle/ https://www.instagram.com/jenniemilia80/ Tervetuloa matkaani Pohjolan luontoon kesällä 2017! Toivottavasti nautit siitä yhtä paljon kuin minäkin!

13.4.2017 31.8.2017

Jenni Antinaho